Achteras revisie

De nieuwe achteras blijkt niet in orde te zijn, vanaf 100KM/U begint de achteras te trillen en bij gas los wordt het nog erger. Ook vertrouw ik het limited slip niet, de achterkant heeft nu twee keer last gehad van erg veel overstuur. Dit terwijl de snelheid erg laag was. Het plan is nu om tijdelijk de oude as weer eronder te zetten en dan gaan we kijken wat er met deze aan de hand is. 

De oude achteras zit er weer onder compleet met mijn oude aandrijfas. De aandrijfas hebben wij gecontroleerd of deze krom is en helaas, zie het onderstaande filmpje.

Ondertussen een nieuwe achteras gekocht, compleet met een 40% Zf sper differentieel met een 3,89 overbrenging.sper1

Ook de laatste as met sper is niet goed, de lagers zijn versleten dus die dienen vervangen te worden. Als ik dit laat doen ben ik tussen de €750,- en €950,- kwijt inclusief de lagers. De lagers zelf zijn bij krause nog gewoon te koop voor circa €340,- maar de kosten van het gereedschap wat ervoor nodig is zijn te hoog dus ik laat de as door Biesheuvel afstellen en voorzien van nieuwe lagers. Op deze website kun je trouwens een goede handleiding vinden om het zelf te doen.

Lees meer: Achteras revisie

Rollenbank bij Beek autoracing

De auto is bij Beek Autoracing op de rollenbank afgesteld. Ik had smiddags een afspraak en we werden in een leuke sfeer ontvangen. Van Klaas kregen we een soort mini rondleiding tussen de complete Porsches, Mini's, de Porsche blokken en een hele mooie oude Vauxhall Magnum door. Het fotoboek van vervlogen tijden werd opgezocht en getoond. Klaas zelf blijkt vroeger zelf ook de Ascona cup te hebben gereden en recentelijk zijn oude Ascona weer in bezit te hebben. Helaas wegens tijdgebrek er nog niets aan kunnen doen. Heerlijk zoals er daar met hun klanten en ons als petrolheads wordt omgesprongen.7D246BED F369 4164 8687 74887D72AB47

De Ascona werd opgespannen en Ghisbert gaf ons een goede uitleg...........

Lees meer: Rollenbank bij Beek autoracing

Schijfremmen voor

Ik heb voor de voorkant een ATE remmenset van een Opel Record 2.2. De klauwen hebben we gereviseerd, nieuwe rubbers, keerringen en bussen. helaas zijn de inbusbouten niet de juiste draad dus daar heb ik nieuwe voor besteld. Er zaten M12x1,25x40 bouten bij, in mijn Ascona horen M12x1,5x40 inbusbouten. De hardheid is overigens 10.9, ik heb 12,9 gevonden en besteld.

Lees meer: Schijfremmen voor

Nieuwe velgen

Eindelijk zijn mijn nieuwe velgen binnen na 6 weken. Het zijn witte 17" Team Dynamics Pro Race 1.2 velgen. Ik heb ze gekozen omdat ik het echt super mooie velgen vind en niet geheel onbelangrijk, ze wegen maar 7,9KG.

Team Dynamics Pro Race 1.2

Team Dynamics Pro Race 1.2

Team Dynamics Pro Race 1.2

Team Dynamics Pro Race 1.2

Team Dynamics Pro Race 1.2

Team Dynamics Pro Race 1.2

De banden worden Toyo Proxes T1R 205/40/17. 

Lees meer: Nieuwe velgen

Schijfremmen achter

Deze maand een schijfremset voor achter gekocht. ik heb nog even zitten twijfelen om hem zelf samen te stellen maar prijstechnisch is een set voordeliger zeker gezien de tijd die ermee gemoeid gaat.

Ik heb de volgende schijfremset voor achter besteld:

 Schijfremmen Ascona B

 

Lees meer: Schijfremmen achter

Meer artikelen...

  • 1
  • 2
Voertuigcategorie  Personenauto (M1)             Vervaldatum APK 13-08-2018
Merk  OPEL   Datum eerste toelating  11-08-1977
Kleur  Rood   Datum tenaamstelling  03-02-2018
Handelsbenaming  ASCONA 19S   Datum eerste afgifte Nederland 11-08-1977
Plaats chassisnummer  Op bodemplaat rechts   Massa rijklaar  1062 kg
Aantal eigenaren privé / zakelijk  2 / 0   Massa ledig voertuig  962 kg